25 kwietnia 2022

Jak sporządzać listę płac?

płace

Przedsiębiorcy, którzy nawiązują stosunek pracy z pracownikiem, mają obowiązek wypłaty wynagrodzenia. Pracownikowi naliczana jest podstawowa pensja oraz różnorodne dodatki.

16 października 2021

Wyprowadzanie zaległości księgowych. Etapy postępowania

Z zaległościami księgowymi trzeba starać się „walczyć” na bieżąco, gdyż te niewykryte na czas, mogą stać się przyczyną powstania zaległości podatkowych, czyli sytuacji, w  której podatek nie został uiszczony w odpowiednim czasie. Zgodnie z obowiązującym prawem będzie nim również niezapłacona w terminie płatność zaliczki na podatek, a także rata podatku. Jak wyprowadzić zaległości księgowe, by nie popaść w większe tarapaty?

03 kwietnia 2021

Czym są księgi handlowe?

Każde przedsiębiorstwo w celu uzyskania przejrzystości w rachunkach musi ewidencjonować czynności gospodarcze. Jest to niezależne od tego, jaką dokładnie formę przybiera dana firma. Czy ma ona postać spółki, czy jednoosobowej działalności, musi ona mieć jasne finanse. Jest to ważne między innymi ze względów podatkowych, ale nie tylko. Skrupulatne rejestrowanie wszystkich czynności gospodarczych pozwala każdemu przedsiębiorcy mieć pełną kontrolę nad wydatkami i przychodami, a przez to osiągać lepsze wyniki. Świadomość własnych zasobów umożliwia bowiem lepsze rozplanowanie działań i powstrzymuje od błędnych decyzji.

23 października 2020

Obsługa kadrowo-płacowa i jej rola w firmie

Obsługa kadrowo-placowa

Jeśli prowadzisz firmę i zatrudniasz pracowników, to musisz prowadzić wszelkie sprawy związane z kadrami, płacami i odprowadzaniem składek za tych pracowników. To zajęcie czasochłonne i pracochłonne. Obowiązuje cię niezależnie od tego na jakiej podstawie zatrudniasz, czy jakie umowy między stronami zostały podpisane i na jakich warunkach. A im więcej pracowników, tym więcej obowiązków spoczywa na pracodawcy. Jeśli masz jakieś wątpliwości dotyczące tego tematu, w tym wpisie postaramy się wiele z nich rozwiać.

15 kwietnia 2020

Rozliczanie PIT-u krok po kroku

rozliczanie PIT-u

Każdego roku musimy rozliczyć się z Urzędem Skarbowym. I chociaż jest to obowiązek praktycznie każdego zatrudnionego Polaka, to jednak wiele osób ma z tym poważny problem. Teraz jednak dla osób fizycznych rozliczenie PIT jest wyjątkowo proste. Dowiedz się, o czym musisz pamiętać.

31 października 2019

Na czym polega pełna księgowość?

pełna księgowość

Pełna księgowość to jeden z możliwych sposobów na ewidencję przychodów, kosztów i stanu majątkowego całej naszej firmy. Jest to jednocześnie najbardziej precyzyjny sposób na ewidencję finansową, który w najbardziej rzetelny sposób obrazuje sytuację finansową naszej firmy. Wybierając tę formę księgowości, musimy zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii, które pomogą nam uniknąć błędów i problemów.