Rozliczanie PIT-u krok po kroku

rozliczanie PIT-u

Każdego roku musimy rozliczyć się z Urzędem Skarbowym. I chociaż jest to obowiązek praktycznie każdego zatrudnionego Polaka, to jednak wiele osób ma z tym poważny problem. Teraz jednak dla osób fizycznych rozliczenie PIT jest wyjątkowo proste. Dowiedz się, o czym musisz pamiętać.

Teraz złożysz zeznanie podatkowe jeszcze łatwiej

Obecnie zeznanie podatkowe można złożyć bardzo szybko i łatwo. Na Portalu Podatkowym w usłudze Twój e-PIT możesz zobaczyć, zaakceptować i automatycznie złożyć następujące zeznania:

• PIT-28
  • PIT-36
  • PIT-37
  • PIT-38

Tak naprawdę zadaniem podatnika jest jedynie weryfikacja i potwierdzenie danych w rejestrze. Jeśli przysługują ci ulgi podatkowe, będziesz musiał jednak dołączyć stosowne formularze. Z tego rozliczenia mogą skorzystać zarówno osoby indywidualne, jak i rozliczające się ze współmałżonkiem czy samotnie wychowujące dzieci.

Pamiętaj jednak, że aby móc zalogować się do panelu e-PIT, musisz posiadać Profil Zaufany lub też zeszłoroczną deklarację.

Nowy termin składania zeznań podatkowych za 2019 rok

W związku z pandemią koronawirusa w tym roku wydłużono czas składania PIT-ów za 2019 rok. Planowo zeznanie podatkowe należało złożyć do ostatniego dnia kwietnia. Teraz jednak można rozliczyć się z urzędem do końca maja.

To bardzo istotna informacja dla osób, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą. W ich przypadku zeznanie nie zostanie wysłane automatycznie do urzędu wraz z upływem wyznaczonego terminu. Muszą więc rozliczyć się samodzielnie, przestrzegając wyznaczonych dat. W przypadku spóźnienia się ze złożeniem zeznania podatkowego, niestety trzeba przygotować się na naliczenie odsetek za zwłokę.

Z kolei osoby na etacie, których PIT 2020 zostanie uznany za przyjęty automatycznie, do końca maja mają czas na korektę lub wybranie (lub zmianę) organizację pożytku publicznego, której chce przekazać swój 1% podatku.

Masz problem z PIT-em? Skorzystaj z pomocy specjalistów

Jeśli potrzebujesz wsparcia przy rozliczeniu podatków, skorzystaj z usług profesjonalnego biura rachunkowego. Zapewniam kompleksową obsługę w zakresie rachunkowości, rzetelnie dokonuję też rozliczeń podatkowych, w tym podatku dochodowego od osób fizycznych PIT-4. Zajmuję się też przygotowywaniem deklaracji ZUS.